Sollicitatieprocedure
We vinden het belangrijk dat jij weet waar je aan toe bent als je solliciteert naar een functie op onze school. Daarom hebben we de stappen van het sollicitatieproces op een rij gezet.
Alle vacaturesWe streven ernaar volgens deze stappen te werken. In sommige gevallen kan het zijn dat we hiervan afwijken, bijvoorbeeld wanneer een assessment wordt toegevoegd aan de procedure. Dit wordt, indien van toepassing, van tevoren aangegeven.
Wij werken volgens de NVP sollicitatiecode voor werving en selectie.
Wat gebeurt er met je sollicitatie?
- Nadat wij je sollicitatie hebben ontvangen, ontvang je binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging per e-mail.
- Wij beoordelen jouw cv, brief en eventueel informatie uit een korte telefonische kennismaking. Op basis daarvan beslissen we of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. We werken met sluitingsdata, wat niet wil zeggen dat wij je voor die tijd nog niks kunnen laten weten. Wij zullen jou in ieder geval zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum informeren over de uitkomst van de brievenselectie.
Het sollicitatiegesprek
- Het sollicitatiegesprek bestaat meestal uit twee gesprekken :
Het eerste gesprek voer je met een lid van het college van bestuur en de verantwoordelijke leidinggevende. Het tweede gesprek is een gesprek met een drietal collega’s waar je mee gaat samenwerken.
- Afhankelijk van de functie kan een assessment deel uitmaken van de procedure. Hierover word je van tevoren geïnformeerd.
- Soms kiezen wij ervoor je uit te nodigen voor een vervolggesprek waarin we op een aantal onderwerpen nog wat dieper ingaan en/of je kennis laten maken met meerdere personen uit de organisatie.
- We streven ernaar je na de gesprekken zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. Als we positief zijn, vragen we je een referentie op te geven (als je dat nog niet in jouw cv had gedaan) en gaan we contact opnemen.
- Na de evaluatie van de gesprekken word je binnen een paar dagen op de hoogte gebracht van de keuze die door de selectiecommissie gemaakt is.
Afronding van de sollicitatieprocedure
- Word jij onze nieuwe collega, dan neemt de afdeling P&O contact met je op voor het maken van een afspraak voor het arbeidsvoorwaardengesprek.
- Daarna gaan we aan de slag met de administratieve afwikkeling van de indiensttreding.
Wat doen wij met jouw sollicitatiebrief en cv
- Ben je niet benoemd, dat zullen wij je gegevens uiterlijk 4 weken na het einde van de sollicitatieprocedure verwijderen.
- Als je wel geschikt bent, maar niet benoemd wordt (omdat er meerdere goede kandidaten waren), kan je de vraag krijgen of wij je brief in onze portefeuille mogen houden. Na toestemming van jou bewaren wij je brief een jaar. Mocht er binnen dat jaar een passende vacature ontstaan, dan zullen wij je dat laten weten.
Na de afgesproken datum verwijderen wij je brief en cv uit ons bestand.
Heb je nog vragen over de procedure?
Neem contact op met ons P&O-team per mail (sollicitaties@jfc.nl) of bel ons.